Lyckoarmband?/Francesca





Jag e ju en sån där idiot som tror på lyckoarmand, lyckopennor som man ska använda när man skriver prov för att få högsta betyg. Jag har inte gått på en A-brunn sen jag var 10, tar inte upp en galge som jag sjäv tappat osv...

Jag hade ett lyckoarmband som jag haft i 3-4 år. En guldlänk, den tappade jag på en klassfest, och har inte hittat det...

Jag har fått ett jätte fint, gammalt arband av mamma som hennes farmor köpte. Jag har jag fått för mig att det betyder otur, men det kan också betyda tur...
Så igår gjorde jag ett test.

Jag hade inte på mig det igår, för att se vad som skulle hända.
 
Bevismaterial 1: Jag tappade bort min mobil, så jag fick gå till Nautilus och Hemköp och där fanns den inte. När jag väl kom hem låg den på hallbordet. Otur? Ja.

Bevismaterial 2: Hungrig som fasen efter träningspasset köpte jag en färsk paj på Hemköp, när jag kommer hem till mamma och ska äta den är den möglig, så samtidigt som jag frågar efter mobilen reklamerar jag pajen. Otur? Ja.

Bevismaterial 3: Jag köper en 10-lott och jag brukar nästan alltid vinna minst 10 kr. Men jag vann inget och inte Martine heller. Otur? Ja.

Bevismaterial 4: Som en idiot går jag in med en av kuddarna till min soffa, i soffbutiken och menar på att tyget är nopprigt och att jag minsann borde få en ny soffa. Då tittar butikssäljaren på mig och säger lite nedlåtande att det kan ju inte bli svarta noppror av ett vitt tyg och därför är det inte tyget det e fel på. Kanske inte otur men ändå....



Så, betyder detta att armbandet bringar tur? Det är nämligen väldigt viktigt att veta för jag behöver TUR nästa vecka!


Nu har jag tagit ner min hatthylla, för det var nämligen den fulaste hatthylla världen någonsin skådat!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0